Gotu Mūzika |
Ir pieņemts uzskatīt, ka gotisko mūziku kā tādu ir radījušas tieši grupas Joy Division, Siouxsie and the Banshees, Bauhaus un Virgin Prunes, kuri iedvesmojas no apvienībām Velvet Underground un Bowie. Grupas Banshees 1978. gada albums "The Scream" un grupas Joy Division 1979. gada albums "Unknown Pleasures" kļuva par sava veida klišejām gotu mūzikas stilā. Bet neskatoties uz to, grupa Bauhaus ir pirmie, ko vareja uzskatīt par īstiem gotiem jau kopš viņu pirmā singla "Bela Lugosi’s Dead", kas tika izlaists 1979. gada septembrī.
Ap to laiku, kad parādījās Bauhaus, grupa UK Decay atteicās no savām panku saknēm un uzsāka mēģinājumus izveidot jaunu neatkarīgu gotiskās mūzikas skanējumu un kaut arī viņi nekļuva tik pat populāri kā Bauhaus, Banshees un Joy Division, UK Decay bija vistuvāk gotiskās mūzikas otrām vilnim un stipri ietekmēja to (pie "otrā viļņa" var attiecināt komandas Danse Society, Play Dead, The Sisters of Mercy utt).
Jāatzīmē, ka viens no svarīgākajiem momentiem gotu subkultūras attīstībā ir periodā no 1982. līdz 1983. gadam, īpaši 1982.gada oktobris, kad jaunā kustība pēkšņi pieversa sev lielu uzmanību no masu mēdiju puses.
1983. gadā iznāca grupas Christian Death leģendārais albūms "Only Theatre of Pain", kas tiek uzskatīts par pirmo mūzikas albūmu Death rock stilā.
Liela nozīme gotiskās mūzikas attīstībā neapšaubami bija klubam "Batcave", kas tika atvērts 1982. gada jūlijā, sākumā tas bija paredzēts cilvēkiem, kuriem apnika New Romantic stila komercialā pamatne un kuriem gribējas ko jaunāku un tumšāku. Sākumā tur tika atskaņots glam un elektroniskā mūzika, bet dažreiz tur spēlēja arī pirmie gotu mūzikas stila pārstāvji un ar laiku kluba repertuārs kļuva gotiskāks.
Tādā veidā Batcave kļuva par attīstošās kustības galveno pulcēšanās vietu un piesaistīja masu mēdiju plašu uzmanību, bet savukārt masu mēdiji pa visu valsti (Anglijā) isplatīja ziņas par jaunas subkūlturas paradīšanos. Kad Batcave kļuva populārs, visā Anglijā sāka parādīties līdzīgās iestādes, bet pats Batcave sāka rīkot turnejas, lai gotiem ārpus Londonas arī būtu iespēja sapulcēties un izbaudīt gotisko atmosfēru.
Ap to laiku gotiskais stils beidzot nostiprināja savas pozīcijas un tā nosaukums palika nemainīgs un to sāka izmantot arī žurnālisti.
Ar laiku gotu mūzika mainījās un pilnveidoja savu skanējumu, ko rūpīgi veidoja trīs gotu paaudzes jeb trīs viļņi, no kuriem katrs ienesa kaut ko savu un pateicoties kuriem mēs zinām gotu kultūru, gotu mākslu un mūziku tādas, kādas tās ir mūsdienās un neapšaubāmi tās turpinās savu attīstību līdzās ar jaunām paaudzēm, jo interese par Gotiku nepārtraukti turpina augt.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru